Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε δευτερόλεπτα...

Επιχειρηματικές ευκαιρίες εν μέσω κρίσης

Η Κέιτ, κάτοικος Ν.Υόρκης, παρήγγειλε ένα φόρεμα -φτιαγμένο εξολοκλήρου από χειροποίητη δαντέλα- μέσω του Διαδικτύου. 'Ηταν ένα μοναδικό ρούχο, που δύσκολα θα το έβρισκε στις ΗΠΑ και για αυτό άξιζε να το πληρώσει ακριβότερα. Σχεδιασμένο και πλεγμένο στο χέρι στον ελληνικό Βορρά, σε κάποιο χωριό της Μακεδονίας. Στην ετικέτα φιγουράριζε η επωνυμία της εταιρίας μιας νεαρής Ελληνίδας. 

    Το παραπάνω σενάριο μπορεί να είναι φανταστικό, αλλά όχι εξωπραγματικό. Εν μέσω οικονομικής κρίσης, ένα καλό site στο Διαδίκτυο εξακολουθεί να αποτελεί γωνιακό μαγαζί, με βιτρίνα σε οποιαδήποτε πόλη του κόσμου, για όσες επιχειρήσεις είναι αποφασισμένες να γίνουν «καθαρόαιμα» εξωστρεφείς και θέλουν να ξεφύγουν από την "επιχειρηματικότητα επιβίωσης", στρεφόμενες στην "επιχειρηματικότητα ευκαιριών". 

    Ευκαιρία εν μέσω κρίσης το outsourcing

    «Η κρίση κρύβει ευκαιρίες», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών Αθηνών (http://www.esyne.gr/) και της Ακαδημίας Επιχειρηματικότητας (www.akep.eu), Ανδρέας Στεφανίδης, ομιλητής -αργότερα σήμερα- σε εκδήλωση στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

    Όπως σημειώνει, η κρίση θα αναγκάσει πιθανότατα μεγάλες εταιρίες να κλείσουν τμήματά τους (π.χ.,μάρκετινγκ) και να καταφύγουν στο outsourcing (σ.σ. ανάθεση εργασιών σε τρίτους). Νέοι άνθρωποι με γνώσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία.

    Τί άλλο πρέπει να γνωρίζει ένας νέος επιχειρηματίας, που βγαίνει στην αγορά τώρα, εν μέσω κρίσης; Κατά τον κ.Στεφανίδη, πρέπει να δώσει έμφαση στις συναλλαγές business-to-business (σ.σ.προσφορά υπηρεσιών/προϊόντων από επιχείρηση προς επιχείρηση), που παρουσιάζουν ευοίωνες προοπτικές. Κι αυτό γιατί ο τελικός καταναλωτής, τον οποίο έχουν ως στόχο οι περισσότεροι επιχειρηματίες, έχει πλέον "στεγνώσει".

    Ο τρίτος στόχος, όπως ήδη αναφέρθηκε, πρέπει να είναι η "καθαρόαιμη" εξωστρέφεια, πχ, μέσω Διαδικτύου, με προϊόντα που είτε διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα (όπως η μοναδικότητα/ποιότητα του φορέματος της Κέιτ) είτε βασίζονται σε κάποια διεθνώς κατοχυρωμένη καινοτομία.

    Λίγες ευρεσιτεχνίες, μεγάλη θνησιμότητα νέων επιχειρήσεων

   

    «Στην ΕΕ των 27 κρατών-μελών, υπάρχει μια αγορά 500 εκατ. κατοίκων, με ΑΕΠ μεγαλύτερο του αμερικανικού, την οποία οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να κοιτάξουν πιο σοβαρά», σημειώνει ο κ.Στεφανίδης, κατά τον οποίο οι πιθανότητες επιτυχούς δραστηριοποίησης σε μια τέτοια αγορά αυξάνονται με μια διεθνώς κατοχυρωμένη ευρεσιτεχνία, είτε αυτή είναι πολύ απλή (όπως οι "σωλήνες", που κατεβάζουν τα μπάζα από τις οικοδομές) είτε πιο σύνθετη.

    Δυστυχώς, την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα μόλις 8,8 διπλώματα ευρεσιτεχνίας αποκτώνται για κάθε ένα δισ. δολάρια, που επενδύονται σε έρευνα/επιστήμη. Η αντίστοιχη αναλογία για τη Φιλανδία είναι 57/1 δισ. και για τη Γερμανία 91/ 1 δισ.!

    Η ευρεσιτεχνία προφανώς δεν αποτελεί προτεραιότητα των νεαρών Ελλήνων, όταν σκέφτονται να ιδρύσουν μια επιχείρηση. Πολλοί από αυτούς στρέφονται στο επιχειρείν μόνο για να επιβιώσουν όταν χάνουν τη δουλειά τους. Η "επιφανειακή" αυτή επιχειρηματικότητα δύσκολα γίνεται βιώσιμη: έτσι, η θνησιμότητα των νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι ξεπερνά σήμερα το 60%-70%, εντός τριετίας από την ίδρυσή τους.

    Πιθανότητα χρηματοδότησης: …0,6%

    «Αγκάθι» αποτελεί η χρηματοδότηση των νέων επιχειρηματιών, καθώς οι τράπεζες διστάζουν να τούς δανείσουν. Την τελευταία 9ετία έχουν απορριφθεί από προγράμματα πάνω από 3.000 επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων έντασης γνώσης. Οι πιθανότητες να βρει ένας νέος χρηματοδότηση για να δοκιμάσει στην πράξη την ιδέα του είναι μικρότερες από 0,6%.

    Κι αυτό όταν, βάσει διεθνών μελετών, ένας νέος επιχειρηματίας αποτυγχάνει κατά μέσο όρο 3,8 φορές, πριν καταφέρει τελικά να δημιουργήσει μια βιώσιμη δραστηριότητα, όπως αναφέρεται και σε επιστολή της ΟΕΣΥΝΕ προς τον πρωθυπουργό.

    Πάντως, αν και η χρηματοδότηση από τράπεζες και ευρωπαϊκά προγράμματα είναι απαραίτητη, οι νέες επιχειρήσεις δεν πρέπει να στηρίζονται "τυφλά" σε αυτή. «Καλό θα ήταν μέχρι να έχουν σταθερή ροή εσόδων, να αποφεύγουν τον δανεισμό», επισημαίνει ο κ.Στεφανίδης, σύμφωνα με τον οποίο οι επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις προς επιχειρήσεις πρέπει να είναι στο εξής αναλογικές των επιδόσεών τους προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.

    «Πράσινη» χρηματοδότηση και γυναικεία επιχειρηματικότητα

    Κατά τον κ.Στεφανίδη, που το απόγευμα θα μιλήσει σε εκδήλωση για την πράσινη επιχειρηματικότητα στην Καλαμαριά, ευκαιρίες χρηματοδότησης στον συγκεκριμένο τομέα ανακύπτουν προσεχώς: στις 25/5-18/6 γίνεται η ηλεκτρονική υποβολή προτάσεων για τα προγράμματα «Πράσινη Επιχείρηση» και «Πράσινες Υποδομές», ενώ έπεται το «Πράσινος Τουρισμός».

    Το δικό τους μερίδιο στην πράσινη ανάπτυξη, που κατά τη Greenpeace αναμένεται να δημιουργήσει 250.000-400.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα την επόμενη 10ετία πρέπει να διεκδικήσουν οι Ελληνίδες, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Γυναικών, Στήβη Σιωζοπούλου.

    Επικαλούμενη τα αποτελέσματα διεθνών ερευνών, επεσήμανε τις ιδιαιτερότητες των γυναικών στην αγορά εργασίας: σκέφτονται πιο συνδυαστικά και ολιστικά (μπορούν να επεξεργάζονται ταυτόχρονα πολλά στοιχεία, σε αντίθεση με τους άνδρες), έχουν μεγαλύτερη φαντασία και άρα αυξημένες δυνατότητες για καινοτομία και δημιουργικότητα, ικανότητα στην προφορική επικοινωνία και πολύ καλό επίπεδο συναισθηματικής κατανόησης.

    Η πράσινη επιχειρηματικότητα μπορεί να αποδειχθεί κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους, αφού απαιτεί δημιουργικές και καινοτομικές ικανότητες, ευρύ κοινωνικό ενδιαφέρον, ευαισθησία και παρεμβάσεις για βελτίωση ποιότητας ζωής, κάτι στο οποίο οι γυναίκες κατεξοχήν «επενδύουν»

πηγή: http://www.express.gr

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More